Spotovačky - bodové svářečky
(197) Spotovací stroje neboli spotovačky-bodovačky ke svařování tenkých plechů a opravám automobilových karoserií od francouzské společnosti Gys._tc.jpg)
Bodové svářečky - spotovačky pro svařování tenkých plechů, zejména v automobilovém průmyslu, a opravy karosérií. Nabízíme stroje pro menší dílenské autoservisy i velké autorizované servisy. Bodové svářečky jsou certifikovány těmi nejvýznamnějšími automobilkami. Najdete u nás i široký sortiment příslušenství.
Princip bodového sváření
Bodové svařování je jedním ze způsobů odporového svařování, které se používá pro spojení dvou materiálů ležících na sobě. Spojení (svar) zde vzniká díky teplu, kdy svařovací proud prochází svařovaným materiálem, a zároveň díky přítlačné síle dvou přimáčknutých elektrod. Tímto způsobem, lze svařovat všechny druhy ocelí (nelegované, vysoce legované, nerez), hliník a jeho slitiny a další ušlechtilé materiály. Své využití nachází zejména v automobilovém průmyslu při výrobě plechů pro karoserie (standardně s tloušťkou 2,5 - 3 mm), leteckém i železničním průmyslu a také při výrobě opláštění strojů. Bodová svářečka se využívá i v autoservisech k opravě promáčknutých nebo jinak poničených karoserií. Lze s nimi vytáhnout plechy nebo odstranit důlky po kroupách a kamíncích.
Jak opravit karoserii s bodovou svářečkou?
- bodovou svářečkou navaříte nýty, vytahovací oka, vlnité dráty, měděné hvězdice či další nástavce
- pomocí můstků a vytahovacích pák lehce vyrovnáte karoserii do původního stavu
- navařené nástavce jednoduše po ukončení práce odlomíte
>>> VIDEO jak pracovat s příslušenstvím <<<
Výhody použití bodových svářeček pro opravy
- není nutné demontovat části karoserie
- velmi rychlá práce - investice je hned doma
- snadné ovládání
- široký sortiment náhradních dílů a spotřebního materiálu
- i zdánlivě neopravitelné lze opravit
Pro menší autoservisy doporučujeme šoriký sortiment spotovaček GYSPOT, které lze napájet na 230 nebo 400V, jsou chlazené vzduchem a disponují manuálními a automatickými pistolemi. Podle typu stroje s nimi lze opravovat horní část karoserie i podvozek. Díky pistoli je možné vyrovnávat karoserie bez demontáže poškozených dílů. Výkonově se pohybuji až do maximálního svařovacího proudu 4500 A. Balení obsahuje i box se spotřebním materiálem.
Pro velké autorizované servisy jsou ideální bodové svářečky GYSPOT 32, 100R, GYSPOT INVERTER EVOLUTION PTI nebo GYSPOT INVERTER EVOLUTION BP většinou napájené na 400V. Stroje GYSPOT 32 a 100R jsou chlazené vzduchem, INVERTER EVOLUTION PTI a BP mají vodní chlazení. Jsou vybavené bodovými kleštěmi ve tvaru C nebo X (případně oboje) a bodovacími pistolemi. Bodují s maximálním svařovacím proudem až 14 500 A.
Certifikace bodových svářeček od automobilových výrobců
Elektrody pro bodování
Pro bodové svařování je potřeba dvou elektrod, kterými prochází svařovací proud a které díky přitlačné síle vytvoří spoj. Elektrody se vyrábějí z takových materiálů, které korespondují se svařovaným materiálem. Pro ocelové plechy a části karoserie se používají měděné bodovací elektrody, které jsou nezávadné pro životní prostředí. Mezi další materiály patří slitiny kobaltu, kadmia, stříbra a dalších.
Spotovačky - bodovačky
Soupravy spotovaček spoter + vozík + příslušenství
Příslušenství ke spotovačkám
Nýtovací přístroje a příslušenství










